Het reisvirus & de laatste dagen in Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Suzanne Haar - WaarBenJij.nu Het reisvirus & de laatste dagen in Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Suzanne Haar - WaarBenJij.nu

Het reisvirus & de laatste dagen in Stellenbosch

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

07 Juni 2011 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Dag lief thuisfront,

Hier dan eindelijk weer een berichtje van mij: Suus is back! Dat wil zeggen: de examens zijn achter de rug (hopelijk ook geslaagd, dat merken we snel genoeg), de studiedruk is voorlopig tot een minpunt gezakt en ik heb alleen nog maar tijd voor chillen (samenvattend: stappen, etentjes, afscheid nemen (de eerste mensen zijn nu toch echt uitgezwaaid, vreemd), pogingen tot wine-tasting doen maar dan in een auto-ongeluk komen (waarbij gelukkig niemand gewond, maar de auto total loss is, zodat we verplicht de hele dag moeten chillen en thuis wijn drinken), bioscoop, filmpjes en nog meer wijn drinken), mijn tas inpakken en uitkijken naar een geweldige, afsluitende (*snik*) periode.

Mijn laatste paar dagen in Stellenbosch zijn aangebroken. Cleo, Jasmijn, Tessa en Lisa vertrekken morgen op hun trip naar de Wild Coast (die ik later zal verkennen.. daarover later meer :-)) en ik vertrek vrijdag aanstaande voor 10 dagen naar Namibië met Inge, Karina en Anneleen. De planning moet nog gemaakt worden, maar zoals het er nu naar uit ziet zijn een aantal plekken die sowieso aangedaan worden: Fish River, Sossousvlei, Walvis Bay en Windhoek (dan kunnen jullie mooi even op de kaart zoeken waar ik zoal ga vertoeven, enig toch?). Volgens de weersverwachting is het daar ook wat beter dan hier in de Kaap gelukkig, want de laatste paar dagen doet het me meer denken aan een Nederlandse herfst, met regenbuien en zon die elkaar continu afwisselen, waardoor je dus nooit kunt bedenken wat je ’s ochtends aan moet trekken, IRRITANT! Het is dan ook continu 20 graden, 15 graden, 25 graden, oei 5 graden, etc.. Erg fijn stimulerend voor mijn kledingcrisis. Zal blij zijn als ik mijn Nederlandse schoenen en tassen weer tot mijn beschikking heb.. (is het heel erg dat ik dat mis?).

De crisis gaat echter pas echt toeslaan als ik mijn koffer in moet gaan pakken voor mijn periode met Michiel. Jawel: HIJ IS ER AL BIJNA!! Over iets minder dan 3 weken mag ik mijn lieftallige broeder gaan ophalen van het vliegveld in Kaapstad, de stad die ook al 'gewoon' aanvoelt voor mij, leuk is dat toch. Zuid-Afrika wordt steeds meer mijn thuis en dat mag ik nu allemaal gaan delen en verder ontdekken met Michiel, super veel zin in!! De auto is eindelijk geregeld en de tent, matjes en slaapzakken liggen klaar & na mijn avontuur in Namibië kan ik ook mijn tas gaan inpakken (de 24ste.. doel: tas inpakken in 1 dag.. hmm..). Helaas heb ik hier geen papa, mama of vriendinnen die mij komen helpen met het bepalen van de inhoud van mijn koffer, maar zal ik er toch zelf echt over na moeten denken. Al ben ik op dit moment wel Jasmijn aan het helpen met de inhoud van háár koffer, dus het zal uiteindelijk wel goedkomen. Om mijn crisis even verder te verklaren, zal ik nu even mijn reisplan voorleggen ;-) De volgorde kan ook totaal omgedraaid worden, want dat hangt af van of Michiel wel of niet naar een festival in Grahamstown wil gaan. Dat terzijde, de grote lijn van het plan:
We beginnen met een dagje Kaapstad omdat Mich toch even zal moeten bijkomen van de grote reis en we met een frisse start kunnen beginnen aan onze avonturen. Kaapstad is een prachtige en rustgevende stad, waar we ook heerlijk uit kunnen gaan, dus wat we die dag precies gaan doen, zien we dan wel weer. In ieder geval gaan we lekker in een hostel slapen en door de stad struinen en weer even aan elkaar wennen (zou dat nodig zijn?). Vervolgens vertrekken we via de Route 62 richting Oudshoorn om hoogstwaarschijnlijk een struisvogelfarm te bezoeken en gaan we via de Kleine Karoo richting Zuidelijk Drakensbergen (waar het kan sneeuwen.. pfft). Hoe lang we hier precies over gaan doen zien we dan wel weer. Ik zal toch alles moeten rijden en Michiel coördineren (haha, wat een grap!), dus ik ben benieuwd hoe snel en makkelijk we alles gaan vinden en hoeveel kilometers we ongeveer per dag af kunnen leggen. We nemen gewoon de tijd en we zien wel, vakantie!! Daarna gaan we door naar de Wild Coast (Durban etc.), waar het prachtig schijnt te zijn, met name Coffee Bay en zullen we daar wel langer dan een week doorbrengen denk ik. Ik hoop dat het weer daar goed is, zodat we misschien ook een dagje strand kunnen meepikken (en ook mijn ingepakte zomerjurkjes niet voor niks zijn..), we gaan het zien.. Na de Wild Coast is het dan tijd voor de Gardenroute en Hermanus (walvissen!!! al heb ik gehoord dat die tegenwoordig ook in Nederland rondzwemmen, dus of dat nou nog even spectaculair is in deze tijden ;-)). Rond de 24ste wil ik weer terug zijn in Stellenbosch, zodat ik nog een paar dagen ‘mijn’ dagelijkse leventje kan laten zien en Michiel ook het studentenleven nog soort van mee kan krijgen. Mijn kamer ben ik toch al kwijt vanaf 25 juni en alle studenten zijn nu aan het vertrekken of dan sowieso op vakantie, dus hier eerst naar terugkeren heeft niet zoveel zin. Gelukkig zullen een aantal vrienden van mij, die een jaar of langer blijven, nog wel in Stellenbosch zijn, dus dat wordt gezellig!! :-D

Als ik het zo lees, lijkt het allemaal nog best weinig en snel.. Mijn Zuid-Afrikaanse avontuur komt toch echt langzaam ten einde en ik vind het maar niks. Maar: ik heb het reisvirus te pakken, dat merk ik al wel weer, dus jullie zullen sowieso wel vaker van mij verlost zijn, wacht maar af :-)!
Ik zal na mijn reis naar Namibië proberen nog een blog te schrijven en hou jullie op de hoogte van mijn belevenissen met Michiel (aaah.. kan echt niet geloven dat hij er al bijna is, weird!!), dus tot de volgende!

Dikke kuus van reislustige en zeer gelukkige Suus!

  • 07 Juni 2011 - 10:38

    Fleur:

    Eerste! Jeeeeeeeeey eindelijk weer een blop! Maar ik heb natuurlijk al wat meer meegekregen door skype/facebook: lang leve de digitale generatie. je plannen met michiel klinken echt superleuk, ik denk dat het wel goedkomt met dat 'wennen' :) tis alleen maar superfijn om weer een familielid in je armen te kunnen sluiten natuurlijk!! Enne, dat reisvirus he... kunnen we dan niet meteen die van mij ook weer even stillen? Gaan we saampjes muwahahhaha! Ik vind het ook vervelend voor je dat het er nu bijna op zit, maar aan de andere kant wordt het in het goede oude Nederland natuurlijk ook weer gezellig, fijn, spannend en avontuurlijk: regelmatig een tripje naar uhhhh Delft, of het strand bijvoorbeeld! :P en sowieso zal je hier ook weer moeten wennen. Genoeg te doen! Dus geniet nu nog even volop, dan krijg ik jou binnenkort weer terug! :D Kus!

  • 07 Juni 2011 - 15:27

    Oma Riet:

    Wat een gezellig verhaal weer. ik kan haast niet geloven dat jouw tijd daar er al weer bijna op zit! Zondag waren we nog in Etten Leur en met Pinksteren alweer!We zullen je missen! Heb het goed met Michiel samen Liefs van ons allebei

  • 11 Juli 2011 - 10:57

    Tanja Pien:

    Hoi mooie nicht van me,
    Wat een avonturen! Je hebt het daar duidelijk naar je zin. En ja, de tijd vliegt als je het naar je zin hebt. Maar ik lees dat je de reismicrobe flink te pakken hebt, dus dat is uitkijken naar de volgende reis. Doen meid ! Niks toffer om op terug te blikken als je later aan 'huisje tuintje kindje' begint. Nog veel plezier en tot later. Groetjes, Luc,Tanja en Zita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 27 Jan. 2011
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 41455

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 12 November 2015

India - stage bij PARI

30 Oktober 2012 - 05 Juli 2013

Tanzania 2012-2013

16 Januari 2011 - 30 Juli 2011

Zuid-Afrika

Landen bezocht: